Telefonische communicatie, mist goed gedaan, geeft zzp’ers en bedrijven een duidelijk aantoonbaar concurrentie- en imagovoordeel. In de praktijk blijkt echter dat goede telefonische communicatie lastiger is dan vaak wordt gedacht. Het is een communicatievorm met een handicap omdat er o.a. niet op lichaamstaal kan worden ingespeeld en het visualiseren van bepaalde zaken niet lukt.
Doelgroep
Deze workshop is bestemd voor iedereen die veelvuldig telefonische contacten heeft met zowel particulieren, zakelijke prospects, klanten en leveranciers. Tijdens deze praktische workshop worden de volgende onderwerpen behandeld:
Programma
- Behandeling ingebrachte leerwensen
- Ombuigen top 10 telefoonergernissen
- Hoe ons brein werkt bij telecommunicatie
- Stemgebruik
- Natuurlijke meldteksten
- Eerst luisteren naar wie, daarna wat en waarom!
- Effectief taalgebruik:
framing (Positieve beïnvloeding)
beeldend spreken i.p.v. schrijftaal (Scripts) - SPIN-gespreksstructuur
controle
diagnose
reactie - Herkennen en inspelen op gedrag contactpersoon
- Hoe omgaan met klachten; de G.E.K-methode
- Afsluiting gesprek
Workshopleider
Phil Kleingeld heeft ruim 40 jaar praktijkervaring als o.a. commercieel directeur van diverse ondernemingen en als communicatietrainer. Hij schreef 5 boeken over zakelijke telefonische communicatie en wordt als een expert op dit vakgebied gezien. Zijn manier van werken is vooral praktisch en humoristisch.
Datum en tijd
Deze workshop wordt ook Incompany verzorgd; on the job! Datum en tijd in overleg.
De open workshop neemt 1 dagdeel in beslag; van 9.00 uur – 12.30 uur
Investering
De investering in probleemloze telefonische communicatie vraagt slechts 94,24 excl. btw,
Minimaal aantal deelnemers 6, maximaal 10.
Je krijgt bovendien:
- intake
- Hand-out presentatie (PDF)
- Het boek ‘Klant aan de lijn’ met 100 praktische tips! (PDF)
- 1 maand gratis nazorg