Deze workshop concentreert zich op het voeren van verkoopgesprekken waarin het weerleggen van koopbezwaren wordt voorkomen. Het voordeel daarvan is dat de verkoper geen achterhaalde ombuigtechnieken nodig heeft om koopbezwaren weg te nemen. Er wordt gewerkt aan een gesprek waarin het ontdekken en beïnvloeden van koopgedrag centraal staan.
Doelgroep
Deze workshop is bedoeld voor B2B-verkopers, sales- en accountmanagers die werkzaam zijn in de dienstverlening of de verkoop van fysieke producten. Tijdens deze workshop worden o.a. gesprekstechnieken gebruikt, gericht op het voorkomen van weerstanden en koopgerichte beïnvloedingstechnieken.
Programma
De onderstaande onderwerpen worden behandeld:
- gedragsherkenning van gesprekspartners
- het voorkomen van weerstanden via SPIN-gesprekken
Situatievragen
Probleemvragen
Implicatievragen
Nuttigeffect vragen - zeven beïnvloedingstechnieken; neuroselling; waaronder framing
- greep houden op het verkoopproces
- het verkopen van de prijs
- behandelen leerwensen
Workshopleider
Phil Kleingeld heeft ruim 40 jaar praktijkervaring als o.a. commercieel directeur van diverse ondernemingen en als communicatietrainer. Hij deed ervaring op in zowel de dienstverlenende sector als bij productiebedrijven. Hij is daarnaast bestsellerauteur van 25 boeken op het gebied van zakelijke communicatie. Zijn manier van werken is praktisch en vooral ook humoristisch.
Werkwijze
Voor aanvang van de workshop ontvangen de deelnemers een vragenlijst waarop zij hun leerwensen kenbaar kunnen maken.
Die zullen dan tijdens de workshop worden behandeld.
Datum en tijd
Workshops of webinars worden ook Incompany verzorgd. Datum en tijd in overleg.
De open workshop neemt 1 dagdeel in beslag; van 9.00 uur – 12.30 uur
Investering
Deelname aan de open workshop of webinar: 94,24 excl. btw,
Minimaal aantal deelnemers 6, maximaal 10.
Je krijgt bovendien:
- intake
- Hand-out presentatie (PDF)
- Het boek ‘Verkopen zonder weerstanden'(PDF)
- 1 maand gratis nazorg via mail of teleconference.